غار اسکندر بستان‌ آباد

غار اسکندر بستان‌ آباد

یکی از جاذبه های گردشگری استان آذربایجان شرقی غار های بستان آباد می باشد.
غار اسکندر : در فاصله سی کیلومتری تبریز در روستای سعید آباد  قرار دارد و رفتن به این غار از مسیر جاده تبریز ، تهران میسر است. عرض این غار حدود پنج متر است و دیوار های داخل آن دارای استالاکتیت های قابل توجهی می باشد ، درون غار تالار بزرگی وجود دارد که توجه همه را به خود جذب می کند و انتهای غار دالان تاریکی دارد که بوی گاز گوگرد آن را می توان از دور استشمام کرد و اطراف غار توسط جویندگان عتیقه کنده شده است.
غار آق بلاغ : این غار در قسمت جنوبی روستای قره چمن از شهرستان بستان آباد می باشد و از نوع غار های استلاکتیت است. ارتفاع این غار از دریا حدود دو هزار متر است که در فصل بهار و تابستان چشم انداز زیبایی را به نمایش می گذارد که هر بیننده ای محو آن می شود.
گفته شده است در داخل این غار چندین قبر حفاری شده توسط افراد غارت گر نمایان است به طوری که اجساد مردگان در داخل کوزه های سفالی دفن شده است.

غار اسكندر به فاصله ۳۰ كيلومتري تبريز در روستاي سعيد آباد واقع شده و دسترسي به آن از طريق جاده ترانزيتي تبريز- تهران ميسر است. عرض دهانه اين غار حدود ۵ متر و ديواره هاي داخل آن داراي استلاكتيت هاي جالب توجهي است.

برای رسیدن به غار بهترین راه از سه راهی اهر به طرف اهر حرکت کنید و بعد از شش کیلومتر در سمت راست تابلوی روستای طویقون را سمت روستای سعید آباد ادامه دهید. پس از گذشتن از روستاهای گوار و ملکیان – نرسیده به روستای اسکندر یک جاده فرعی از جاده اصلی به سمت چپ که راه ماسه شویی است منشعب می شود.

از این جاده حدود یک کیلومتر جلوتر راه خاکی به سمت راست وجود دارد که از دور کانکس سفید رنگ یک شرکت معدنی به چشم می خورد. درون غار تالاری نسبتا" بزرگ وجود دارد. اطراف غار را جویندگان اشیا عتیقه کنده اند و در انتهای غار دالانی تاریک وجود دارد که بوی گاز گوگرد از نزدیکی آن قابل استشمام است.

واحد گردشگری تبیان زنجان-

 

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.