دربند (سراب – روستای میرکوه)

دربند (سراب – روستای میرکوه)

استان: آذربایجان شرقی

شهر: سراب

روستا: میرکوه

دربند شهرستان سراب واقع در روستای میرکوه که یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری این شهر می باشد.وسالانه هزاران توریستی را به خود جلب می کند

روستای میرکی یا میر کوه یکی از روستاهای شهرستان زیبای سراب است که در حومه روستای رازلیق قرار دارد برای رسیده به آبشار میرکی باید به شهرستان سراب رفت و از آنجا به روستای دیزج و شیره جین و آبرس و اسبقران به میرکی رسید از روستای میرکی تا آبشار حدود ۲ ساعت رفت و ۲ساعت برگشت است و باید در چند جا اگر آب رود خانه اجازه دهد از رود خانه گذشت و در غیر اینصورت باید از کوهستان و پرتگاهها ی اطراف عبور کرد

 

آدرس:

از کمربندی سراب تابلو زده :  اسبقران . رفتیم به این طرف . از روستاهای آبرس و اسبقران گذشتیم . تا اینجا راه آسفالت بود بعد از گذشتن از راه خاکی مناسب به روستای میراکوه رسیدیم. در این روستا از موتورها پیاده شدیم و پیاده به طرف آبشار راه افتادیم. حدود یک ساعت پیاده تا آبشار راه است.

مسیر پر از درختان و سر سبز و رودخانه ای که از دامنه های سبلان سرچشمه گرفته و روح هر آدمی را نوازش می دهد. در وسط راه در کنار رودخانه صبحانه خورده و راه افتادیم. مسیری که از گذشتیم مسیر تقریبا صاف و همواری بود و هر کسی به راحتی می تواند خود را به آبشار برساند به طوریکه همه دوستان و فامیل برخی از اعضا گروه هم به راحتی به آبشار رسیدند. بعد از عبور از داخل آب خود را به حوضچه آبشار رسانده و آب تنی کرده و ناهار خورده و بعد از چند ساعتی استراحت ساعت ۳۰/۱۶ عصر برگشتیم . و ساعت ۵عصربه سراب رسیدیم .

 

آبشار میرکی

آبشار میرکی یکی از آبشارهای زیبای آذربایجان است که برای تماشای این آبشار باید به شهرستان سراب بروید. روستای میرکی یا میرکوه یکی از روستاهای شهرستان زیبای سراب است که در حومه روستای رازلیق قرار دارد. بعد از شهرستان سراب باید طبیعت زیبای روستاهای دیزج، شیره جین، آبرس و اسبقران را پشت سر بگذارید تا به روستای میرکی برسید.

از روستای میرکی تا رسیدن به آبشار خود را برای یک پیاده‌روی ۲ ساعته آماده کنید و در مسیر رسیدن به آبشار از طبیعت اطراف آن لذت ببرید. برای رسیدن به این آبشار باید در چند جا اگر آب رودخانه اجازه داد از رودخانه گذشت؛ در غیر اینصورت باید از کوهستان و گذرگاه‌های اطراف عبور کرد.

 

 

 

منبع:

http://www.farsnews.com/printable.php?nn=13941216000653

baharestanrahman.blogfa.com

 

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.